fra venstre Mikael Rasmussen, Martin Brink
Mikael Rasmussen, afdelingsleder

”Dansk Isolering – du taler med Mikael”

Er du en af de mange husejere, der allerede har undersøgt mulighederne for at få efterisoleret dit hus? Så har du sikkert allerede researchet på de isoleringsfirmaer, som kunderne er mest tilfredse med og har størst tillid til.

Måske er du faldet over Dansk Isolerings høje rating på Anmeld Håndværker og har bestilt et gratis isoleringstjek. Måske har du bare googlet dig frem til vores hjemmeside og har grebet telefonrøret og trykket vores nummer – 30 74 74 30.

I begge tilfælde er det Mikael Rasmussen, du kommer i kontakt med i langt de fleste tilfælde.

Mikael er vores afdelingsleder for bygningsisolering. Det betyder blandt andet, at han tager sig af alle kundeforespørgsler omkring loftisolering, hulmursisolering og isolering af etageadskillelser. Det er også Mikael, der kommer ud til dig, måler op og giver dig et tilbud på dit konkrete isoleringsbehov.

Elsker kundekontakten

Og det er han glad for. Mikael elsker nemlig den daglige kundekontakt.

- En typisk arbejdsuge begynder med, at jeg kontakter alle de kunder, der har bestilt et gratis isoleringstjek via vores hjemmeside. Jeg er grundig med telefondialogen, for det er vigtigt at afdække kundernes behov så godt som muligt på forhånd, siger Mikael Rasmussen.

Når Mikael har fået overblikket over kundernes behov og bopæl, planlægger han sine køredage med kundebesøg rundt om i Danmark.

Kunden kigger med

- Når jeg kommer ud til kunden, kigger vi på forholdene sammen. Hvis det drejer sig om hulmursisolering, får jeg lov til at bore et par mursten ud, så vi kan se, hvad der gemmer sig i hulmuren. Det er meget vigtigt for mig, at kunden kigger med, så han eller hun ser, hvad jeg ser, forklarer Mikael Rasmussen.

Er der et reelt behov for isolering eller efterisolering af kundens bolig – enten i hulmure, på loftet eller i etageadskillelser, ja så går Mikael Rasmussen i gang med at foretage en opmåling og en udregning, der munder ud i et tilbud, som kunden kan få på stedet i langt de fleste tilfælde.

- Når jeg får kundens accept af tilbuddet, finder jeg en udførelsesdato, booker vores håndværkere og giver kunden besked, siger Mikael Rasmussen.

Det er nemlig også en del af Mikaels job at planlægge opgaverne effektivt, for eksempel ved at samle isoleringsopgaver i den samme landsdel i sammenhængende ugedage.

- Det tager vi typisk under morgenbriefingen kl. 7 hver mandag til torsdag, siger han.

Opfølgning er fast procedure

Når isoleringsopgaverne er løst, er det fast procedure, at Dansk Isolering foretager et opfølgningsopkald til hver eneste kunde en uges tid efter opgaven. Det er også en af Mikaels opgaver.

- Det er meget vigtigt for os at få kundens feedback, mens han eller hun stadig har den i frisk erindring. For det er også sådan, vi bliver bedre, siger Mikael Rasmussen.

Han elsker den daglige kundekontakt, men især kundebesøgene.

- Jeg føler mig allerbedst tilpas, når jeg er ude hos kunderne. Det er den bedste del af mit job. Det er fedt at kunne indfri kundernes behov og være på forkant med deres ønsker og kunne levere over deres forventninger, siger Mikael Rasmussen.

Og det bedste ved at arbejde hos Dansk Isolering?

- Det er den brede faglige viden, der er på vores hold. Efter 10 år i branchen har Dansk Isolering prøvet lidt af hvert. Det betyder for mig, at næsten uanset hvilken udfordring jeg står over for, så har “vi” prøvet det før og jeg kan trække på erfaringer fra mine kolleger, hvis jeg selv ikke lige har svaret. Det giver ro i maven at have sådan et hold bag sig, siger Mikael Rasmussen.

 

Om Dansk Isolering

På årsplan isolerer vores løsuldsafdeling mere end 120.000 m2 lofter, hulmure og etageadskillelser. Mængden og vores lave omkostninger sikrer dig billig hulmursisolering og loftisolering. Omsætningen er cirka 50/50 fordelt mellem private kunder og erhvervskunder. I denne afdeling er vi 6-8 medarbejdere.

Læs mere


Search